Regn, regn och pensionärer!

jaa, äntligen hemma igen efter en dag fylld ev slit och stress. Nae inte direkt men nästan så.
Jag vaknade efter en god natts sömn vid halv 11 denna lördagmorgon och efter en rejäl frukost och en dusch åkte jag och mamma till  mormor och morfar, de skulle nämligen ha pensionärsfest!

Halv 2 kom jag och mamma in till mormor och Gittan som stod i köket och slet, gästerna skulle komma klockan 2, men kom redan tjugo i 2. Mormor blev stressad så vi sa åt henna att gå ut till sina gäster så skulle "kökspersonalen" sköta resten, vi var nämligen just det den här eftermiddagen.

Allt började med en välkomstdrink bestående av svartvinbärsjuice för att sedan fortsättas av tipspromenix i mormor o morfar blommiga trädgård, vilket uppskattades av alla och jag fick i uppgift att vara fotograf!

Efter tipspromenaden blev det fika, det gick åt mycket kaffe och bullar och kakor och bakelser men tillslut var alla nöjda och belåtna med det, och ville då veta hur det hade gått på tipspromenaden. Jag hade ju då redan rättat alla så de fick sina önskningar uppfyllda. Vinnaren hette K- G och hade tydligen varit lärare. Sen så blev det dags för lekar som morfar hade arrangerat bl a. kasta frisbee, kasta ringar, skjuta pil, kasta bollar och skjuta med luftgevär. Tanterna var jötteduktiga och farbröderba också haha ojoj va söta!

Sen så var det dags för mat i garaget sopm morfar hade fixat så fint! Jag gittan och mamma fixade med potatissallad och kassler och sprang fram och tillbaka med tallrikarna. Men till sist var dagen slut och jag kunde slappna av och läsa min bok! Sebn så  åkte jag och mamma till City Gross.

I morgon fyller mormor år så då ska vi dit igen...  pusshejleverpastej
// Linnéa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt med gammlingar:P haha! va? vem var så lång? Har inte hört något om detxD saknar dig med Linnéa <3.

2007-07-07 @ 23:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0