Filosofi?!?!

Sitter eller jaa ligger i en av sofforna i "gymmet" än en gång!
Ryggen är inte mycket bättre men det känns bättre om man ligger ner iaf =)

Jaa, vi har filosofi just nu. Basgruppen som består av mig, jossan, louise, doffe och anton äger på det här... *hooost*

Nae, jag förstår inte! Vi ska skriva 2 A4 om Karl Marx. Om hans teorier, som ingen förstår. Karl Marx är inte ens en filosof!
Fick som tur är kolla i en bok så nu fattar jag väl sammanhanget i alla fall.... förstår ni vad han gör?......

.....

Men människans främlingskap är historiskt nödvändig. Hegels tankar om historiens framåtskridande har här inspirerat Marx då han anser att kapitalismen "tesen" har lett till lidande och motsättningarna, människans känsla av främlingskap driver historien framåt mot en förändring, en revolution "antitesen" som leder till en "syntes", en bättre värld där det goda i kapitalismen, framåtskridandet och utvecklingen av mänskliga färdigheter har förenats med ett samhälle där alla är lika värda. Det är de olika samhällsklassernas motsättningar som har bidragit till detta historiens framåtskridande.
........
Haha okej att man förstår efter lite enklare text men utan någon kunskap alls så blir det svårt...
Känner mig lite som folket på bilden nedan. haha

Jaja, ska fortsätta mitt omöjliga arbete och kanske äta upp min andra Ulrika godisrem som amanda köpte till mig igår <3<3

/Ciao


Kommentarer
Postat av: Nina

karl marx var en utav de första kommunisterna.. :P

2008-09-12 @ 22:48:09
URL: http://lilldabz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0