Rädda Joppe! död eller levande

Nu sitter jag hemma i soffan och tittar på Lotta på Bråkmakargatan!
Otroligt bra det där, Astrid Lindgren var allt en hejare på sånt där!
"Fy vad äckligt, det är ett monster i påsen!" stackars lotta kommer kasta i Bamsen i sopbilen!
Påminner lite om Rädda Joppe barnprogrammet som visade när jag var liten! Ni vet där när en pojke hade ett gosedjur som hetter Joppe och som alltid försvann. Kommer speciellt ihåg en gång då hissen fastnade med Joppe i.... vilken pärs! (?kan man skriva så??)
Klockrena barnprogram!

Nu har jag i allafall vaknat efter att jag sovit i soffan sedan klockan 14.00, det behövdes verkligen! Det gav mig även en chans att vakna om på rätt sida igen så nu har jag en lite lättare sinnesstämning ! Tur det för snart är det träning och det värsta som finns är att vara på dåligt humör på träningen!

/Linnéa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rädda Joppe är skriven av Gunnel Linde som också skrev Den vita stenen. =)

2010-10-11 @ 07:53:54
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0